World and Life Events

in my point of view

L to P

Published by 5yS under on 9:10 PM
Kisahnye bermula begini..
Selepas selesai mengambil exam SPM 5taun yg lalu, aku pn mendaftarkn diri utk mengambil lesen motorsikal..

Setelah mendengar ceramah yg "membosankn" dan mengambil ujian komputer, aku pn tersenyum lebar dgn status penunggang motor "L"..Dengan semangat yg berkobar2 ketika itu, aku pn trus mengikuti kursus latihan 10jam utk mendapatkn lesen "P"..

Namun disebabkn prosedur dan latihan yg leceh serta tidak praktikal, aku hanya menyudahkn selama 4jam latihan sahaja..maka..bermulalah marathon memegang status pelesen "L".
2-3tahun kemudian, grad dr matrix UIA..lesen "L" aku pn "mati"..so, aku da jd penunggang motor tidak berlesen..

Tp, ape aku kesah kn?haha
Namun, "ketidakkisahan" aku tamat apabila aku ingin membeli motorsikal setahun yg lalu..aku perlu melampirkan salinan lesen motorsikal utk menjadi pemilik motor tersebut..so, dengan tidak rela hati aku mendaftar semula utk menduduki kelas undang2 bg mendapatkn semula lesen "L"...
Everythng went smooth, and aku dpt lesen tu ngn mudah..(repeat la katekann)
And pada waktu cuti short sem aritu..aku dipaksa oleh ayahku utk menyiapkn lesen tersebut..bermulalah episod yg tidak menyenangkn..menyudahkn latihan 10jam yg langsung tidak praktikal..mane ade org buat isyarat2 cmtu kt jalan JPJ oii...namun selepas melakukannye dengan tabah, akhirnya aku berjaya menyempurnakn 10jam tersebut..thx to my parent and bro atas desakan diorg stp ari.. @.@"
Sehinggalah hari ini..

Setelah hampir 5tahun memegang status "L"=Lelaki...akhirnya esok aku akan menempuh ujian terakhir utk bertukar status kepada "P"=PerempuanPemuda..
Kesian mtor aku..asyik bertampal "L" je dr mule2 beli..dah la *xbole nk tumpangkn member2* g mane2..maklumlah, masih blom lyk menumpangkn org :P

So, sile doakan kejayaan aku esok..sanggup bermusafir kuantan-taiping dan ponteng class sehari...so, agak xberbaloi la kalo failed kn..
tp kalo failed jgk, Jom bakar pejabat JPJ pasrah je la kn..haha..repeat je lagi!!
Tp insyaAllah..harini dah terhempas pulas pegi sekolah memandu tu kot..4jam training..first time aku bersemangat..haha

In conclusion, lpas nie korg da xleh ar nk tgk "L" kt mtor aku...(Hopefully XD)
And to my housemate, after 10am tomorrow, please cabut jer "L" kt mtor aku tu ok!!...lame sgt dah bertempek kt situ.kesiann..haha
its time to change :P

Guys, I need U all to pray for my success!! Thanks in advance XD

2 comments:

kpai said... @ July 19, 2010 at 12:46 PM

pergh..5 tahun tu...
lulus punya la..senang je..jgn overconfident sudah..

P/s: dah lulus ka?

apex said... @ July 22, 2010 at 5:05 PM

rmai btul yg amik lsen cuti nih!!aku pun termasuk skali!!ngehngeh...tp kereta la....motor da lepas lame da....hehe

Post a Comment

 
Today I shall be refined in my speech and will utter neither evil speech nor obscenity. Also, I shall not backbite.
Today I will be particular about my bodily cleanliness and appearance.
O' past that has departed away and is gone, I will not cry over you. You may not see me remembering you, not even for a moment, because u have travelled away never to return.
O' future, you are in the realm of the unseen, So i will not be obsessed by your dreams. I will not be preoccupied about what is to come because tomorrow is nothing and has not yet been created.